Toruń: Budowa kompostowni
Numer ogłoszenia:
94598 - 2013; data zamieszczenia: 08.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Spółka z o.o. , ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6398119, 6398166, faks 056 6398120.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kompostowni.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa zespołu ośmiu modułów żelbetowych do kompostowania oraz zadaszenia urządzeń technologicznych w ramach zadania: ROZBUDOWA INSTALACJI MECHANICZNO-BIOLOGICZNEGO PRZETWARZANIA ODPADÓW W CZĘŚCI BIOLOGICZNEJ na terenie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Toruniu przy ul. Kociewskiej 47-53. Zakres prac budowlanych obejmuje: a) geodezyjne wytyczenie usytuowania obiektu budowlanego, b) budowę zespołu modułów składającego się z ośmiu szczelnych boksów żelbetowych, ze szczelną płytą podłogową zawierającą kanały odprowadzające odcieki i służące do napowietrzania, o wymiarach 30 x 54,65 x 2,1 m - zespół modułów wyposażony będzie w instalację technologiczną firmy BIODEGMA GmbH (Niemcy), c) budowę wiaty stalowej nad urządzeniami technologicznymi poza boksami, d) wykonanie przyłącza energetycznego wraz z instalacjami elektrycznymi, e) wykonanie przyłącza wodociągowego, f) wykonanie kanalizacji wody procesowej, g) wykonanie kanalizacji wody deszczowej, h) położenie przepustów do przyłącza informatycznego - (położenie koryt) , i) wykonanie uszczelnień styków technologii oraz prac budowlanych po montażu technologii, j) odbudowę i uzupełnienie nawierzchni placów, k) sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, w tym pośredniego pomiaru przedmontażowego technologii. Zamawiający zwraca szczególną uwagę na dokładność prac budowlanych. Stawiane elementy i połączenia wymagają zachowania większej tolerancji wykonania niż akceptowana powszechnie. Dopuszczalne zmiany tolerancji klas Euro w przedmiotowym zamówieniu: szerokość każdego modułu, wymiar pomiędzy osiami tolerancja - 20mm, łącznie max. tolerancja - 30mm na cały blok modułu, wysokość ścian: tolerancji - 5mm, długość ścian bocznych: tolerancja 10mm. Wykonawca przy wykonywaniu przedmiotu umowy zobowiązany jest ściśle współpracować z dostawcą wyposażenia technologicznego instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów, celem poprawnego zamontowania urządzeń dostawcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Rozdział II siwz: 1. Projekt budowlany 2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót 3. Kosztorys ofertowy (przedmiar robót).
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.42-6, 45.31.00.00-3, 45.23.13.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: wymagane w wysokości 25000 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia - wykonawcy winni wykazać posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez udokumentowanie wykonania z należytą starannością, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 robót budowlanych o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu niniejszego zamówienia tj.: polegających na wykonaniu konstrukcji żelbetowych o dokładności wykonania zbliżonej do przedmiotu zamówienia (konstrukcje bioreaktorów,tuneli zespolonych z urządzeniami mechanicznymi w zakładach unieszkodliwiania odpadów lub konstrukcje piaskowników osadników,komór osadu czynnego w oczyszczalniach ścieków) o wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 PLN netto każda i/lub kubaturze nie mniejszej niż 3000 m3 Ocena spełnienia warunku: zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia na podstawie wykazu wykonanych prac.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca winien wykazać, że dysponuje następującymi osobami: co najmniej 1 osobą na stanowisko Kierownika budowy - posiadającą wykształcenie wyższe oraz posiadającą co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych, pełniącą co najmniej 2 razy funkcję Kierownika budowy przy realizacji zakończonej inwestycji budowlanej o całkowitej wartości inwestycji minimum 1000 000,00 PLN netto. Osoba ta powinna posiadać ważne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - bez ograniczeń, wydanych na podstawie ustawy - Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub ważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa. Przez doświadczenie zawodowe jako Kierownik budowy lub Inspektor Nadzoru, należy rozumieć faktyczny okres pełnienia funkcji Kierownika robót. - Co najmniej 1 osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych - posiadającą ważne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - bez ograniczeń, wydanych na podstawie ustawy - Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2006, nr 83, poz. 578 z późniejszymi zmianami) lub ważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa. Co najmniej 1 osobą na stanowisko kierownika robót sanitarnych - posiadającą ważne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - bez ograniczeń, wydanych na podstawie ustawy - Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2006, nr 83, poz. 578 z późniejszymi zmianami) lub ważne odpowiadające im uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz członkostwo w Okręgowej Izbie Inżynierów Budownictwa. Ocena spełnienia warunku: zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia na podstawie wykazu wykonanych prac.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej - wymagane jest posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej posiadać 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych) lub wykazanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych) i posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych). W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Ocena spełnienia warunku: zgodnie z formułą, spełnia - nie spełnia na podstawie wykazu wykonanych prac.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1. Formularz ofertowy 2. Kosztorys ofertowy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo zgodnie z art.23 ust.2 u Pzp w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 2. Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wg wzoru zawartego siwz. 3. O ile dotyczy Rozdział III zał.4 siwz. 4. Dokument wadialny lub dowód wniesienia wadium. 5. Zaparafowany projekt wzoru gwarancji należytego wykonania umowy - o ile wykonawca wybierze taką formę wniesienia zabezpieczenia .
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian w umowie w stosunku do złożonej oferty w następujących okolicznościach i na następujących warunkach: 1) ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), wówczas zmienione zostanie wynagrodzenie Wykonawcy o procent wzrostu podatku VAT, 2) terminu realizacji zadania, który może ulec zmianie w przypadkach, na które Zamawiający bądź Wykonawca nie mógł mieć wpływu: a) podpisanie aneksu do umowy na dostarczenie i montaż wyposażenia technologicznego instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów, b) wystąpienie okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację w wyznaczonym terminie przedmiotu zamówienia, bez możliwości usunięcia lub likwidacji powyższych okoliczności lub zdarzeń. Warunkiem zmiany terminu umownego realizacji przedmiotu zamówienia jest stwierdzenie przez Zamawiającego, na wniosek Wykonawcy, konieczności zmiany terminu umownego, 3) terminów płatności i innych: a) podpisanie aneksu do umowy na dostarczenie i montaż wyposażenia technologicznego instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów lub aneksu do umowy o udzielenie finansowania przedmiotowej inwestycji zmieniających/przesuwających w czasie wypłaty transz finansowania, b) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem umowy, c) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mpo.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: siedziba zamawiającego - pokój 303.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 10:00, miejsce: siedziba zamawiającego - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie